Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
JD

pedr64

22. 9. 2009 11:32
hle, Pepo z depa

V jedné větě píšeš, že k vyprodukování více peněz je třeba více společeských zdrojů, ale pak zase tvrdíš, že problém není o směně(zboží, peněz). Mohl bys nám, pitomcům, jednou dvěma větami vysvětlit, co je to to imaginární "pracovat pro společnost" a hlavně, když nikdo nebude produkovat zisk a tedy platit daně, kde na tu práci pro společnost vemeš prostředky. Tohle fungovalo jen v omezené míře a v daném časoprostoru(kibuc).

0 0
možnosti
PD

PepaVonDepo

22. 9. 2009 11:50
Re: hle, Pepo z depa

Nemohl. Nesupluji bakalářský kurz sociologie a ekonomie. Až dostudujete, tak se můžete přihlásit zpátky do diskuze.

0 0
možnosti
VM

Nikola Tesla

22. 9. 2009 11:29
jen blázen tady může tvrdit..

že  jej ta daň bude tak demotivovat, že něž aby vydělával 100tisíc a zbylo mu těch 50tisíc, tak raději bude dělat jen za 20tisíc a domů si přinese celých 15tisíc...:-P

to já raději budu dělat za dva a vydělám 200tisíc a domů si přinesu 100tisíc..takže mě to bude motivovat...problém je spíše v tom, že čecháčky bude více motivovat, jak to ošidit a vydělat těch 100tisíc, ale státu nedat ani korunu...

0 0
možnosti
JH

NáhodněProcházející

22. 9. 2009 11:35
Re: jen blázen tady může tvrdit..

To pochopite, az si nekdy tech uzasnych 100 tisic domu "donesete". Tedy na papire. A pak se podivate kolik z tech uzasnych 100 tisic zbylo v penezence. A kouknete se kolem, co jste za to od statu na oplatku dostal...

0 0
možnosti
VM

Nikola Tesla

22. 9. 2009 11:26
když bych si měl vybrat...

tak klidně zaplatím progresivní daň klidně 50procent a budu mít ze 100tisíc 50tisíc čistého než když z 20tisíc mi zbyde 12tisíc....a nějaký procenta mě pak nezajímají, mě zajíma kolik budu mít v kapse...;-D

0 0
možnosti
VH

Stará kára

22. 9. 2009 12:02
Re: když bych si měl vybrat...

Možná, že vás procenta nezajímají, protože nevíte, oč jde.

0 0
možnosti
GKB-

Glock každopádně bez -e

22. 9. 2009 11:17
Koukám

Koukám, že PepaVonDepo se s nějakou mikroekonomií vůbec nezatěžuje. Háže tady virtuálními hodnotami jako je užitek společnosti (jak je to prosím definováno? už definice užitku a jeho maximalizace u jednotlivce je trochu přežitá).

.

Už jsem na to kápl .... Objevil se tu socdemácký think-tank zvaný Masarykova (ex. dělnická) akademie. ;-D

0 0
možnosti
PD

PepaVonDepo

22. 9. 2009 11:25
Re: Koukám

;-D;-D;-D

Aneb - jak shodit diskuzi ze stolu:

1.)  místo diskuze nad modelem trvejte na konkrétních situacích,

2.) vyberte si náhodný termín a trvejte na jeho přesné definici a následně ji rozporujte (což je triviální, poku si nezvolíte jako předmět nějaký axiom)

Vidíte, i já jsem četl Karla Čapka. Který postup vytáhnete příště?

0 0
možnosti
PD

PepaVonDepo

22. 9. 2009 10:32
Asociální hlouposti

Lidé s vyššímy příjmy více čerpají společné zdroje a více využívají společnost k tomu, aby těch vyšších příjmů dosáhli. Proto se musí více podílet na chodu společnosti!  Přečtěte si americkou ústavu, tam je ten princip poměrně dobře vysvětlen a proto mají v USA progresivní zdanění.

0 0
možnosti
RRS

(gbd)

22. 9. 2009 10:38
Re: Asociální hlouposti

I Američani mají progresivní zdanění hlavně proto, aby se víc vybralo "na chudý".

0 0
možnosti
MA

Quintus73

22. 9. 2009 10:21
Re: Důchody vs. sociálk

Ono to tak nakonec dopadne, teoreticky mám do důchodu ještě více než 30 let, nepředpokládám, že by v té době platil stejný model jako dnes, realisticky odhaduji, že do patnácti let bude "povinné" důchodové pojištění pokrývajícího alespoń 80% odvodů.

V té době už ale "ekonomičtí experti ČSSD" budou dávno v důchodu, nebo ještě lépe metr hluboko a hlavou směr Moskva.

0 0
možnosti
M

M.H.

22. 9. 2009 10:20
pane autore

Zálohy , které letos firmy na dani z příjmu právnických osob zaplatili či ještě zaplatí se budou zřejmě ve většině případech vracet, poněvadž firem,které skončí ve ztrátě či s malým ziskem bude zřejmě hooodně a ta pálka co se bude vracet s rostoucí nezaměstnaností při ročním zúčtování daně fyzických osob bude taky asi velká....

0 0
možnosti
MA

Quintus73

22. 9. 2009 10:10
Důchody vs. sociálka

Jak jste zmíníl, ten kdo více odvádí, bude mít pravděpodobně větší důchod, pokud se ho tedy dožije. Je tu však jedna vyjímka, ti kdo cíleně nepracují vůbec, jsou pouze na sociálce a nic nepřispívají, budou mít pravděpodobně větší důchod než oba zmiňované příklady. V tomto případě se důchod vypočíta dle aktuální průměrné mzdy.

Je tu ještě někdo kdo se diví proč se nikomu nechce dělat za "pár korun" ?

Ve výsledku, sekretářka Jana Nováková s průměrným platem, ekonomickou VŠ, aktivním cizím jazykem, na stroji píše všemi deseti a Aranka Bílá co po neuspěšném třetím pokusu nezvládla ZŠ, pak přišla poprvé do jiného stavu ze svým strýcem (tohoto času Bory), od té doby střídavě těhotná nebo nezaměstnaná .....obě osoby budou mít stejný důchod.

Proč studovat? Proč se něco učit? Všichni jsou si přece rovni a každému stejná dávka, či podpora. Každý hlas má stejnou cenu.

0 0
možnosti
GKB-

Glock každopádně bez -e

22. 9. 2009 10:14
Re: Důchody vs. sociálka

Jediná šance je soukromně si spořit, od státu nelze čekat nic - dokud se bude vyplácet 30-kačka jako "držhubné".

0 0
možnosti
JD

pedr64

22. 9. 2009 10:10
proč ten svůj článek

shazujete přídomky jako "schopný, chytrý, hloupý, líný"? Jestli je pro vás k přiřazení těchto přídomků určujíci pouze suma vydělaných peněz, pak je každá průměrná ligová kopačka a hokejka schopnější, chytřejší než univerzitní profesor, primář ve špitále nebo vědecký pracovník akademie věd.

0 0
možnosti
PM

kimos

22. 9. 2009 10:03
Plne s Vami souhlasim

navic doplnuji, ze lide s nizskym prijmem zadne dane neplati (odpocty) a to povazuji za nehoraznost....! Pekny den

0 0
možnosti
JD

pedr64

22. 9. 2009 10:12
Re: Plne s Vami souhlasim

takže by měli platit nominálně stejné daně jako ti vysocepříjmoví a z toho platu by jim nezbylo vůbec nic? Proč by potom pracovali?

0 0
možnosti
  • Počet článků 132
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 3238x
Jsem blogger číslo 1195. Muž po třicítce. Občan této republiky. Původem z Moravy, teď pražská naplavenina. Daňový poplatník. Zakladatel Politicky nekorektní strany.