Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
JC

medvěd brtník

8. 9. 2009 9:32
pokrač.

A to byly moje děti v podstatě zdravé. Vzhledem k tomu,že u dcery bylo cca rok podezření, že bude postižená vím, jak je náročné se starat o dítě nějak nemocné nebo invalidní. To si ten, kdo to nezkusil, ani nedovede představit. Ostatně pro bezdětné bez vlastní viny je možné např. vymyslet program tetiček a strýčků pro děti v dětských domovech, kterážto praxe by jim mohla bezdětnost nahradit. Alespoň by si zkusili, co to je za zodpovědnost a zátěž.

0 0
možnosti
L

lesicatko

8. 9. 2009 9:35
Re: pokrač.

Pre bezdetných bez vlastnej viny je predsa možnosť adopcie, pestúnskej starostlivosti, profi rodín. Decáky ako také predsa vôbec nemusia byť - vid Nórsko, Slovinsko...

0 0
možnosti
JC

medvěd brtník

8. 9. 2009 9:32
Chápu ty, kteří děti mít nemohou, ale bohužel

dnes se rozmáhá bezdětí dobrovolné. A to je problém.  Mít děti je krásné, ale velmi těžké a drahé. Je to o 100% starostí více a přináší možná 50% radostí. Ráda jsem ty starosti obětovala za ty radosti. Ovšem nemohu si nevšimnout, že mne tento stát za to, že jsem vychovala dva vysokoškolsky vzdělané daňové poplatníky trestá a to nejen výší přijmu (musela jsem se o děti starat, věnovat jim čas a proto nemohla pracovat za peníze a také mne muži předběhli v kariéře), ale doživotně výší důchodu, který se odvíjí od tohoto příjmu. Kromě toho moje děti nejen že budou platit na ty bezdětné, ale ti budou potřebovat kromě peněz také někoho, kdo se o ně bude starat. To nejsou jen peníze, ale také např. ošetřovatelky v hospicech. Vychovat dítě je náročné a drahé. Všechny ty ´"příspěvky" jsou kapkou v moři nákladů. 

0 0
možnosti
J

Jack777

8. 9. 2009 13:30
Re: Chápu ty, kteří děti mít nemohou, ale bohužel

Ty bezdětní celý život přispívají svojí prací do společný kasy a také platí na rodiny s dětmi a mnoho dalších věcí, které se jich také netýkají....

0 0
možnosti
MB

marbo

8. 9. 2009 9:24
nejde ani tak o to

že lidé co mají děti je musí živit, ale o to že ony děti jim pak platí penzi. Já osobně bych to řešil tak, že bych zrušil povinné odvody státu a celý důchod bych nechal na komereční pojištění, čímž by tato diskuze odpadla, ale to jaksi není na tento stát dost sociální..

0 0
možnosti
MB

buxus

8. 9. 2009 9:30
Re: nejde ani tak o to

To by vedlo ke stejnému problému, jako s těmi co neplatí zdravotní pojištění (např. cizí občané pracující u nás načerno). Když už dojde k jejich úrazu/onemocnění nemůžete je nechat umřít někde na ulici nebo v parku. Totéž by bylo s důchodci, kteří si nic nenašetřili. Nemohl byste je nechat chcípnout hlady pod mostem.

0 0
možnosti
J

Jáchym

8. 9. 2009 9:20
Je to jen ideologie

Řekl bych, pane autore, že je to daleko jednodušší. ČSSD chce progresivní zdanění, ODS by taky ráda, jenže přece nebude souhlasit s konkurentem, a paníze jsou potřeba, takže bezdětní, ti jich mají dost. Vsaďte se, že ČSSD bude proti. (Mám děti, i když už dospělé, ale nikdy mě nenapadlo pojímat to jako exministr Nečas: Státe, vezmi jiným, abys mohl dát mě. Pravicový názor jak vyšitý!)

0 0
možnosti
JD

pedr64

8. 9. 2009 9:17
jen jedna technická

důchodové pojištění neplatíte "sobě", ale těm, kteří už důchod pobírají. Pokud tedy nemáte na mysli důchodové "připojištění"

0 0
možnosti
A

aniana

8. 9. 2009 8:59
?

děti nemám, protože je mít nemohu a děti nemám ač bych chtěla. Pokusy o to, zařadit se mezi "dětné" mě stály zdraví, neuvěřitelné množství energie, peněz. Stále ještě tento fakt beru jako nezasloužený trest. Mám být proto trestána dvakrát, podruhé státem?

0 0
možnosti
L

lesicatko

8. 9. 2009 9:32
Re: ?

Už dávno si mohla mať adoptované deti, je ich v decákoch plno.

Ak niekto narieka, že je bezdetný v situácii, keď v ČR je najviac detí v decákoch na obyvateľa z okolitých krajín, tak je to iba čisté sebectvo.

To hovorím presne aj tým, ktorí idú na x -tý cyklus asistiovanej reprodukcioe, vrážajú do toho peniaze, čas a neraz aj vzťahy - ale vychovávať iné ako "vlastné" si nevedia predstaviť.

0 0
možnosti
GKB-

Glock každopádně bez -e

8. 9. 2009 8:56
Mně zase z toho čpí něco jiného

Kdo nemá děti, je špatný? A co když prostě děti mít nemohou nebo o ně nešťastnou náhodou přijdou? Za to je také bude zákon znevýhodňovat? Chápu, že jde o propopulační opatření, ale ta argumentace je divná.

0 0
možnosti
BL

claricia

8. 9. 2009 8:55
Díky

Sice patřím mezi ty, kteří se velmi brzy (půjde-li vše i nadále dobře) zařadí mezi řady ne-bezdětných, ale za tenhle článek dávám karmu. Podobné kroky, jaké představuje ODS, ale i KDU-ČSL ve vztahu k bezdětným, mi přijdou značně krátkozraké a nedomyšlené. Řadím se mezi ty, kteří si svými daněmi/odvody na porodné a mateřskou vydělali několikrát, nesouhlasím ale s podobným znevýhodňováním lidí jen proto, že nemají děti. Dneska už člověka netlačí existenční nutnost děti mít, aby ho uživily "na vejminku" - mj. proto, že si na něj je schopný bez větších problémů ušetřit. A k tomu, že moje děti budou vydělávat na důchod bezdětným - nevím nevím, ale nedělám si iluze, že by mi fakt, že budu mít děti, zajistil státní důchod...

0 0
možnosti

ellienka

8. 9. 2009 8:48
Mám děti a také platím i ostatním

Mám děti dvě, neberu dětské příspěvky ač jsem samoživitelka, živím je, šatím je, platím i jejich vzdělání - ani na ZŠ není vše zadarmo.. sešity, knihy, výtvarka apod. Samozřejmě platím vzdělání i ostatním dětem - odvádím daně zrovna jako Vy. Tudíž i mateřskou, rodič. příspěvek, přídavky na děti těm ostatním..  To jen proto, že jsem brala jako svou ženskou povinnost mít děti. Nebylo to nikdy mým snem.  Děti mi vzaly kariéru, peníze, zdraví..  Ale nestěžuji si, jsem pyšná, že jsem to zvládla.

0 0
možnosti
  • Počet článků 132
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 3238x
Jsem blogger číslo 1195. Muž po třicítce. Občan této republiky. Původem z Moravy, teď pražská naplavenina. Daňový poplatník. Zakladatel Politicky nekorektní strany.