Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Jak jsem potkal Bohyni

Začalo to tak nevinně. Pod jedním ze svých článků jsem od ní našel komentář, na který se nedalo nezareagovat. A ona byla ještě pořád on-line a odepsala. Tak jsem jí poslal rovnou email.  A znovu přišla odpověď. Taky bloggerka, pouze ne na idnesu, ale na konkurenčním serveru. Poslala mi odkaz a já se začetl do jejích článků.

Měla svěží styl psaní - veselý, pozitivní a zábavný. Avšak nikoho nešetřila, zejména muže ne. Ale četlo se to samo a docela jsem se i zasmál. Probíral jsem jeden článek za druhým, hltal její řádky a pomalu ve mně začínala narůstat touha poznat tuhle ženskou trochu blíže. Požádal jsem ji o fotku a ona mi ji poslala - aby prý nebyla naše diskuze tak anonymní.  S napětím jsem čekal, až se fotka stáhne z emailu. Pak jsem ji rozkliknul a rázem jsem koukal do nádherných hnědých očí. Ani sto přídavných jmen by mi nestačilo, abych vykreslil jejich krásu. Nejsilněji na mě však zapůsobilo, že ty její oči byly hodné. Vyřazovala z nich jakási pozitivní dobrota, která se vůbec neslučovala s břitkostí jejích textů, kdy občas balancovala na hraně feminismu, že ji někteří diskutující křižovali jako namyšlenou paní dokonalou.

Ale ty její oči, ty odkrývaly něco mnohem hlubšího, než jen dámičku s nosem nahoru a se syndromem neuspokojitelnosti a neukojitelnosti. V jejím jasném pohledu, dokresleném jemným úsměvem, bylo cosi klidného a přívětivého, co lákalo, abych se na ten obličej díval znovu a znovu. Jako bych doufal, že objevím její skryté druhé já - možná citlivou duši romantičky, obalenou neprůstřelnou slupkou jejího sebevědomí, kterou si jen pomáhala udržovat odstup. Rázná a cílevědomá,  přesto však hledající a plná očekávání, tajných tužeb a nároku, že i ona má právo na upřímné objetí a lásku.

A tak jsem sehnal lístky na operu a pozval ji. Šance jedna ku stu, že půjde? Nebo ještě menší? Kdo by šel na rande skoro naslepo s chlápkem v oranžových brýlích? Ale ona pozvání přijala! A já začal počítat dny do našeho setkání.

Ani v jejich esemeskách, kdy jsme si domlouvali zvláštní znamení, abychom se vůbec poznali, jsme nenašel stopu po aroganci nebo nějaké namyšlenosti.  Prostě normální ženská, která ví, co chce, a na kterou je proto spoleh, že přijde včas a nebude skuhrat, že jí tlačí lodičky, nebo že se zrovna ten večer ochladilo a ona si vzala jen lehkou šálu přes šaty na ramínkách.

A rázem jsem se vrátil nejmíň o dekádu nazpět, když jsem stál před zrcadlem a studoval se a proklínal každou drobnou nedokonalost své osoby, umocněnou touhou udělat co nejlepší dojem. Sám jsem se nad tím pousmál - nad tou svou skoro chlapeckou nervozitou z nějakého rande nerande, kdy beru skoro úplně cizí ženskou do divadla. Tak jsem si nalil panáka slivovice – na kuráž, ať tam pak nestojím jak tvrdé Y, neschopen kloudné věty. Klidně to přiznám – byl jsem nervózní, ale užíval jsem si to. A pak jsem kráčel ke stolku pod slunečníkem, kde seděla se sklenkou vína, a poprvé kouknul do těch jejích očí na živo… a byl jsem rád za toho panáka, co se mi rozléval tělem.

Ale už po první vzájemné výměně úsměvů jsem věděl, že s touhle ženskou to půjde. Že naše energie nehrají proti sobě. Právě naopak, že se spojují už od samého prvopočátku a snaží se nás - ty dvě dospělé figury, tak trochu inhibované počátečními rozpaky, vtáhnout do smělé konverzace. Jako bych ji znal už léta. Kamarádku z dětství, spolužačku ze střední, sousedku z vedlejšího vchodu. Nebo persónu z některého z minulých životů?  Je to jedno; potkali jsme se a bylo to velmi příjemné.

Zpěváci mohli mít zlato v hrdle a muzikanti mohli vyšperkovávat Mozarta do poslední noty, ale stejně jim to bylo pramálo platné. Mé myšlenky patřily jen jí. Občas jsem se obrátil a v šeru lóže uviděl její krásný obličej – tak trochu strnulý zaujetím, přesto pořád klidný a přívětivý. V jejích kouzelných očích se leskly divadelní reflektory a v tom bledém světle vypadala jako socha antické bohyně.

Pak jsme brouzdali noční Prahou a ona jen tak, mezi řečí, prohodila, že si mě v mobilu uložila jako Honza 2. A kdo byl ten první? No přece její přítel! Ale abych jí nekřivdil, zmínila se o něm už ve svých emailech. Že se potkali teprve nedávno a jen tak se oťukávají. Takže se mnou to vlastně nebylo ani rande. Věděl jsem to už od začátku a rozhodně nedoufal, že ji vyrvu ze spárů Honzy 1 (který bude rozhodnopádně mnohem větší trouba, než jsem já, a takovou antickou bohyni si tudíž nezaslouží!!!:-)).

Jen jsem prostě cítil, že jsme se měli potkat - dva absolutní cizinci v obrovském světě, kteří nemají společného nic, ale stejně tak by mohli mít společné úplně všechno.

A tento blog věnuji právě jí – Bohyni jednoho dubnového večera, kdy jsem cítil, že na světě vůbec nejsem sám.


blogger #1195 © jan boettinger

Autor: Jan Boettinger | sobota 18.4.2009 10:08 | karma článku: 22,46 | přečteno: 1747x
  • Další články autora

Jan Boettinger

Big fat Greek divorce

Už je to přes deset let, co se slavila velká tlustá řecká svatba. Chlupatý jižan s charismatickým nosem se tehdy chytře vženil do bohaté rodiny platící eurem. Rodinka včele s francouzským tchánem a německou tchýní byla ale pěkně naivní, když se nechala obalamutit zfalšovaným výpisem z banky a báchorkami, jaký že je ten Řek dříč a jak moc že vydělává.

29.2.2012 v 9:00 | Karma: 18,01 | Přečteno: 864x | Diskuse| Politika

Jan Boettinger

Potřebujeme novou válku pro Pandury!

Je zajímavé zjistit, že jsme za Pandury zaplatili trojnásobek, co Portugalci. Ale ještě zajímavější je zjistit, že jsme Pandury nakoupili do války v Afghánistánu, abychom se teď z médií dozvěděli, že pro tamní podmínky nejsou vůbec použitelné. Z Kosova se naopak pomalu stahujeme a další vhodnou válku zatím nemáme. Necháme tedy obrněnce za 14,4 miliard korun zrezivět na skládce?

2.3.2010 v 8:44 | Karma: 27,75 | Přečteno: 2522x | Diskuse| Politika

Jan Boettinger

Odboráři loutkáři

Zdá se, že se v tomto státě někdo úplně zbláznil. Nejenže nám stále hrozí stávka ve čtvrtek, ale jestli poslanci nebudou hlasovat podle představ odborářů, přijdou další a další stávky!

2.3.2010 v 7:11 | Karma: 29,75 | Přečteno: 1891x | Diskuse| Společnost

Jan Boettinger

Řekněte mi jediný důvod, proč by nezaměstnaní nemohli uklízet psí e

Tak se nám rozhořel dialog mezi rozhořčeným lidem a radnicemi Prahy o tom, kdy se odklidí exkrementy psů vystupující na světlo Boží v tajícím sněhu. Velebnosti, to je hnus, stěžuje si řadový občan a slalomuje přitom mezi polorozloženými výkaly. Volá, píše, apeluje za změnu na svých domovských radnicích. Odtamtud ale přichází rezolutní ne.

27.2.2010 v 16:53 | Karma: 43,63 | Přečteno: 7838x | Diskuse| Společnost

Jan Boettinger

Příliš drahá ajznboňácká réžíjka

Naše metropole a řada dalších velkým měst Česka jen o vlásek unikla totálnímu kolapsu běžného života v pondělí ráno. Ten hrozil ne kvůli tsunami, zemětřesení, prasečí či ptačí chřipce, ale kvůli škůdci jménem odborář. Hrozba kolapsu není ale odvrácena natrvalo, odboráři vyhrožují i nadále.

27.2.2010 v 9:15 | Karma: 32,81 | Přečteno: 2279x | Diskuse| Společnost
  • Nejčtenější

Atentát na Fica. Slovenského premiéra postřelili

15. května 2024  14:56,  aktualizováno  17:56

Slovenského premiéra Roberta Fica ve středu postřelili. K incidentu došlo v obci Handlová před...

Fico je po operaci při vědomí. Ministr vnitra mluví o občanské válce

15. května 2024  19:25,  aktualizováno  23:12

Slovenský premiér Robert Fico, který byl terčem atentátu, je po operaci při vědomí. S odkazem na...

Fica čekají nejtěžší hodiny, od smrti ho dělily centimetry, řekl Pellegrini

16. května 2024  8:42,  aktualizováno  15:38

Zdravotní stav slovenského premiéra Roberta Fica je stabilizovaný, ale nadále vážný, řekl po...

Pozdrav z lůžka. Expert Antoš posílá po srážce s autem palec nahoru

13. května 2024  18:48,  aktualizováno  14.5 22:25

Hokejový expert České televize Milan Antoš, kterého v neděli na cestě z O2 areny srazilo auto, se...

Putinova časovaná bomba. Kadyrov umírá, rozjíždí se krvavý boj o trůny

17. května 2024  14:16

Premium Ramzan Kadyrov ještě dýchá, v Čečensku se však už začíná hledat jeho nástupce. Naznačují to i...

Atentátník přiznal u soudu vinu. Ficův stav se lepší, převoz ještě není možný

18. května 2024  11:09,  aktualizováno  13:30

Slovenský premiér Robert Fico, kterého ve středu postřelil atentátník, je ve stabilizovaném, ale...

Soud řeší obchody s počítači, obžalovaní údajně obrali stát o 180 milionů

26. ledna 2016  15:03,  aktualizováno  18.5 13:05

Ostravský krajský soud se začal zabývat obřími karuselovými obchody s výpočetní technikou. Pět...

GLOSA: TOP 09 jako KDS neboli ocásek ODS. Taky se v ní zřejmě tiše rozplyne

18. května 2024

Premium Jako by po volbách někdo TOP 09 polil mrtvou vodou. Místo aby s tím něco dělala, v poslední době...

Sudetští Němci na sjezdu pochválili dialog s Čechy. Zahráli i českou hymnu

18. května 2024  12:35

V sobotu, na druhém dni sjezdu Sudetoněmeckého krajanského sdružení (SL), které zastupuje zájmy...

Zkraťte si čas v kuchyni: Vyhrajte kořenící pasty od Podravky
Zkraťte si čas v kuchyni: Vyhrajte kořenící pasty od Podravky

Zrychlete vaření s kořenícími pastami Podravka Natur. Usnadní a zjednoduší přípravu pokrmů, protože zeleninu nemusíte čistit ani krájet, ale...

  • Počet článků 132
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 3238x
Jsem blogger číslo 1195. Muž po třicítce. Občan této republiky. Původem z Moravy, teď pražská naplavenina. Daňový poplatník. Zakladatel Politicky nekorektní strany.